Wspomaganie kierownicy a auta wyczynowo- sportowe
Wspomaganie układu kierowniczego polega na tym, że siła, jaką kierowca przykłada do koła kierownicy nie jest wykorzystywana do pokonania oporów skrętu kół, ale służy wyłącznie do uruchomienia układu sterującego siłownikiem.
Jednakże w autach wyczynowo- sportowych nie stosuje się tej niezwykle praktycznej funkcji.
Dlaczego? Samochody wyczynowo- sportowe z zasady muszą być lekkie, szybkie i wygodne w prowadzeniu, bowiem wykorzystuje się je w konkurencjach sportowych, w których za ich kierownicami siadają prawdziwi profesjonaliści uzależnieni od wysokiego poziomu adrenaliny we krwi.
System wspomagania kierownicy zwiększa złożoność konstrukcji auta, a co za tym idzie, zwiększa także ciężar samochodu.
Ponadto taki system może również zabierać cenną moc pojazdu oraz powodować gorsze wyczucie pracy układu kierowniczego.
Auta wyczynowo- sportowe ze względu na swoje przeznaczenie, pozbawione są licznych udogodnień, bez których nie wyobrażamy sobie użytkowania zwykłych pojazdów.
Jednakże jest to fakt powszechnie zrozumiały i nie budzący sprzeciwu, bowiem fani sportowych emocji wiedzą, że w sportowym aucie liczą się nieco inne parametry niż w tym, którym poruszamy się na co dzień po mieście.